emailinfo@easypayments.be phone0032 (0) 9/394.1.394

 

Veel gestelde vragen

Betalingsverkeer

Binnen hoeveel tijd word ik uitbetaald?

Ik heb al een betaalautomaat. Kan ik hierop ook de acceptatie van betaalkaarten toevoegen?

Wat zijn de kosten per transactie voor het accepteren van creditcards?

Hoe gaat zo’n aansluiting voor de kaartverwerking eigenlijk precies?

Hoe kan het dat een transactie soms wordt teruggedraaid door de bank?


Betalingsoverzicht

Hoe vaak ontvang ik als ondernemer een betalingsoverzicht?

Op welke manieren kan ik mijn overzichten ontvangen?

Kan dat ook bij meerdere vestigingen?


Betaalautomaat

Ik heb een storing op mijn betaalautomaat. Met wie moet ik contact opnemen?

Ik wil graag een nieuwe betaalautomaat kopen. Kan dit bij jullie?

Ik wil graag een betaalautomaat huren. kan dit?


Internet

Ik wil graag een webshop starten. Hoe kunnen we dit regelen?

Ik heb sinds kort ook een webwinkel. Is het daarbij ook mogelijk om een aansluiting voor de betaalkaarten te realiseren?

 

 

Betalingsverkeer

Binnen hoeveel tijd word ik uitbetaald?

De uitbetalingstermijn verschilt per contract, maar de meest voorkomende betalingstermijn is dagelijks.

Ik heb al een betaalautomaat. Kan ik hierop ook de acceptatie van betaalkaarten toevoegen? 

Dit is zeker mogelijk! Wij kunnen vrijwel alle betaalautomaten aansluiten voor het afwikkelen van de betaalkaarten. In dat geval bieden wij u graag een offerte aan voor de kaartacceptatie op uw bestaande automaat.

Wat zijn de kosten per transactie voor het accepteren van creditcards?

Dit is afhankelijk van uw contract. Easy Payment Services biedt echter zeer scherpe tarieven. Daarnaast zijn wij van een groot aantal brancheverenigingen preffered supplier, waardoor u als deelnemer extra kunt profiteren. Neem nu contact op en informeer naar de mogelijkheden.

Hoe gaat zo’n aansluiting voor de kaartverwerking eigenlijk precies?

Mocht u interesse hebben in onze aanbieding dan ontvangt u van ons een offerte met contract. Na ontvangst van de getekende overeenkomst en de goedkeuring wordt er een aansluitnummer aangemaakt, welke wij vervolgens doorgeven aan uw betaalautomaatleverancier met het verzoek deze te koppelen naar ons netwerk. Na de zogenaamde download, waarbij de betaalautomaat inbelt om de nieuwe gegevens in te laden, kunt u de betaalkaarten accepteren.

Hoe kan het dat een transactie soms wordt teruggedraaid door de bank?

Het unieke van een creditcard betaling is dat de kaarthouder altijd de mogelijkheid heeft deze bij de kaartuitgevende instantie te betwisten. De reden van de betwisting kan klacht- of frauderelateerd zijn. In het eerste geval kan er een meningsverschil tussen de winkelier en de klant zijn over het geleverde product of het afschreven bedrag. In het laatste geval meldt de kaarthouder dat de transactie niet heeft plaatsgevonden, omdat bijvoorbeeld de creditcard(gegevens) zijn gestolen. Wanneer de transactie wordt betwist, ontvangt u van de kaartafwikkelaar het verzoek, ook wel chargeback request genoemd, om het bewijs van de transactie aan te leveren. Wanneer u hieraan niet kan voldoen wordt de betaling teruggedraaid. Dit wordt een chargeback genoemd. Het is daarom van belang de documentatie van de betaling altijd goed op orde te hebben.

 

Betalingsoverzicht

Hoe vaak ontvang ik als ondernemer een betalingsoverzicht?

Indien Easy Payment Services uw terminalleverancier is, krijg u alvast toegang tot het EPS-portaal waarop u in real-time uw transacties kunt volgen.

Ook van de kaartmaatschappij kan u een transactieoverzicht bekomen. Net als de betaling wordt het betalingsoverzicht standaard dagelijks verstuurd.

Op welke manieren kan ik mijn overzichten ontvangen?

Het B+S Service Portal biedt eenvoudig en snel toegang tot uw betalingsoverzichten. Deze transactieoverzichten kan u inzien via de website van B+S Card Service, geheel kostenloos. Betalingsoverzichten ontvangen per post of fax is ook een mogelijkheid. Hiervoor worden echter wel kosten in rekening gebracht.

Kan dat ook bij meerdere vestigingen?

Indien u als ondernemer meerdere vestigingen heeft, dan kunt u kiezen voor één inlogcode voor alle vestigingen of om de overzichten van iedere vestiging afzonderlijke in te zien met verschillende inlogcodes.

 

Betaalautomaat

Ik heb een storing op mijn betaalautomaat. Met wie moet ik contact opnemen?

Wanneer u via Easy Payment Services een betaalautomaat heeft en het een algemene storing betreft dan kunt u contact opnemen op 09 394 1 394 of via het contactformulier. Heeft u de betaalautomaat via een andere leverancier? Dan dient u contact op te nemen met de betreffende betaalautomaatleverancier.

Ik wil graag een nieuwe betaalautomaat kopen. Kan dit bij jullie?

Jazeker! Easy Payment Services levert compacte, lichtgewicht toestellen met een frisse, moderne look en is verkrijgbaar in een mobiele (GPRS) en vaste (internet) uitvoering. Kijk hier voor meer informatie of neem contact op met onze salesafdeling.

Ik wil graag een betaalautomaat huren. kan dit?

Ja! Bij ons is het ook mogelijk een betaalautomaat te huren. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met onze salesafdeling. Wilt u dat wij met u contact opnemen? Dan kan via onze terugbelservice.

 

Internet

Ik wil graag een webshop starten. Hoe kunnen we dit regelen?

Via Easy Payment Services is het mogelijk om zowel uw PSP als acquiringmaatschappij via 1 partij te regelen. Neem nu contact op en informeer naar de mogelijkheden. Onze adviseurs staan u graag te woord.

Ik heb sinds kort ook een webwinkel. Is het daarbij ook mogelijk om een aansluiting voor de betaalkaarten te realiseren?

Het is bij ons ook mogelijk om de creditcard betalingen voor uw webshop af te wikkelen. Wel is dit afhankelijk van uw Payment Service Provider (PSP). Neem nu contact op en informeer naar de mogelijkheden. Onze adviseurs staan u graag te woord.

 

 

 

 

 

 

 

 

Vraag het Easy Payment Services

Easy Payments Services ondersteunt alle betaalkaarten (met uitzondering van enkele, klik hier voor de volledige lijst). Easy Payments Services is dus uw partner in al uw financiële transacties!